Психологічна служба

Основні напрямки в роботі:

o Психодіагностична робота з дітьми та педагогами.

o Консультаційна робота групова та індивідуальна з педагогами та батьками.

o Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з дітьми.

o Психологічна просвіта всіх учасників освітнього процесу.

o Навчальна діяльність психолога.

Основні завдання психологічної служби в закладі дошкільної освіти:

Метою роботи психологічної служби в ЗДО є формування психічно здорової особистості

Пріоритетним завданням практичного психолога в закладі є допомога у спрямуванні діяльності педагогічного колективу для створення умов, які сприятимуть охороні фізичного і психічного здоров’ я дітей та співробітників забезпеченню їхнього емоційного благополуччя та ефективному розвитку здібностей кожної особистості.

Враховуючи основні річні завдання ЗДО на навчальний рік, завдання психологічної служби постають такі:

- Проведення адаптації дошкільника в закладі дошкільної освіти;

- вивчення індивідуальних особливостей дітей, доведення одержаної інформації до відома педагогів та батьків;

- розвиток пізнавальних процесів та здібностей відповідно до вікових можливостей дітей, активізація творчої уяви та зв’язного мовлення;

- надання психологічної допомоги дітям з проблемами в емоційному розвитку та в розвитку пізнавальних процесів;

- психолого-педагогічна робота щодо розвитку творчості дітей;

- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми пільгового контингенту;

- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми обдарованими;

- дослідження тривожності серед дітей старшого дошкільного віку;

- співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань батьків;

- дослідження сфери сімейних стосунків, міжособистісних стосунків;

- визначення мікроклімату в дитячому закладі, відношення педагогів до дітей та взаємовідносини в колективі;

- визначення психологічної готовності до шкільного навчання дітей старших груп

( мотиваційна, розумова, емоційно-вольова та соціальна готовність).

Основні цілі психологічної служби в закладі дошкільної освіти:

- Робота зі створення умов з розвитку та оптимізації емоційного світу дітей та виховання гуманних та естетичних почуттів, моральних якостей засобами художніх творів, театралізацій казок, сюжетно-рольової гри;

- поглиблення роботи з розвитку адекватної та підвищеної самооцінки дитини;

- сприяння вільному розкриттю здібностей кожної дитини;

- націлювання батьків і дітей на здоровий спосіб життя;

- здійснювати якісний підхід до виховання у дошкільників працьовитості, позитивного ставлення до праці як необхідної умови становлення громадянської позиції особистості;

- формування психологічної готовності дітей до навчання в школі.

Психологічна діагностика у закладі дошкільної освіти

У плануванні та здійсненні цього напряму роботи практичний психолог закладу дошкільної освіти керується нормативними документами системи освіти України, що регулюють діяльність закладу.

Виходячи з цього, головними завданнями психологічної служби в дитячому садку на 2023/2024 рік є:

- вивчення процесу адаптації до умов перебування у дошкільному закладі;

- вивчення рівня розвитку пізнавальної сфери;

- вивчення особистості та емоційно-вольової сфери;

- вивчення емоційних станів.

- вивчення творчих здібностей вихованців;

Корекційно-розвивальна діяльність

За результатами діагностики психолог робить висновок про наявність чи відсутність необхідності у корекційно-розвивальній роботі. Практичний психолог, здійснюючи корекційну роботу з дитиною, домагається певних змін у її поведінці. Проте, чи будуть ці зміни актуалізовані в реальному житті дитини, залежить, як від самої дитини, так і від того, наскільки оточення (батьки, вихователі) готові помітити, підтримати і прийняти ті позитивні зрушення, які поступово з'являються у поведінці дитини.

Консультування(індивідуальне, групове), здійснюється, як правило, за заявленими проблемами як з педагогами, так і з батьками.

Консультації практичного психолога закладу дошкільної освіти з питань виховання дітей мають на меті допомогти батькам краще зрозуміти причини особливостей поведінки власної дитини, знайти з нею спільну мову, зрозуміти її потреби, вікові особливості і вирішити конфліктні ситуації, навчитися підтримувати дитину у важких життєвих ситуаціях.

Психологічна просвіта

Зміст просвітницької роботи практичного психолога реалізується через виступи на педрадах, батьківських зборах у дошкільному закладі і великою мірою визначається віком дітей. Адже для кожного віку мають місце свої характерні особливості та проблеми психічного розвитку, які вимагають уваги з метою попередження їх загострення. Акцентується увага на важливості урахування психологічних новоутворень дошкільного віку та їх вплив на подальший розвиток дитини. Тематика виступу планується практичним психологом, а також може бути заявлена батьками, педагогами, адміністрацією. Висвітлюються такі питання як:

1. Вікові особливості дошкільника;

2. Психологічні основи забезпечення гармонійного розвитку дітей;

3. Особливості адаптації дітей до дошкільного закладу;

4. Підготовка дитини до навчання у школі;

Кiлькiсть переглядiв: 634